Sena tåg

På resan till Stockholm saknades den vagn jag reserverat plats i. Resan hem nu tycks inte bli mycket bättre den, även om problemen är annorlunda (same shit, olika utförande). På grund av spontanbeteende, slöhet och fokus på annat, snyggare håll, tvangs jag akutboka dyr biljett till sista lediga avgången mot Tranås. Stressade ut till Västerhaninge för att hämta mitt bagage och hade ca. 15 minuter på mig till avgång mot Tranås när jag var tillbaka på centralen. Trodde jag, ja. Min avgång visade sig vara 30 minuter sen. 15 minuters perfekt bytestid blev 45 minuter kall väntan på perrongen, eftersom sittplatserna inne på Centralstationen är alldeles för få. Gaaah!  Om lokföraren glömmer att stanna i Tranås blir bitterheten etter värre. Jag vet att det låter skumt, men det har hänt förr. X2000 gör som det vill.  Dagens BittraBerit: sena tåg. Fy Fabio. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0