Plus och minus

Saker att glädjas över idag:
+ Att snubben på JC avgjorde min storlek på jeans med en enda blick (dessutom en mindre storlek än vad jag själv hade trott skulle vara lagom). Professionella människor med humor är alltid trevligt.

+ Att mannen på tåget blev så vansinnigt förvirrad och oförstående över avsaknaden av just HANS plats (att vi är ytterligare ett gäng som saknar vagn 2 är ju inte hans problem). Mycket underhållande!

Sak att vara BittraBerit över idag:

- Att kvinnan i kassan på KappAhl kände ett så oerhört starkt behov av att skeptiskt fråga "Och storleken känner du dig säker på, på alla paren?" när jag idag köpte tre par trosor (i samma storlek). Vad förväntar hon sig för svar? "näe jag använder ju inte trosor i vanliga fall så jag är MYCKET osäker på om jag verkligen ska ha medium" ...eller?!

Köper jag trosor så tro fan jag väljer rätt storlek storlek! Köper jag fel är det mitt problem. Men vad är oddsen att en kund som köper TRE par, i samma storlek, "råkat" ta fel? Ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0