Inkonsekvent reklam

Alltså. Man kan ju tycka att någon som skriver manus till reklamfilmer borde vara lite noga med språket i replikerna. Så att det blir logiskt och snyggt liksom. Det är så förbannat irriterande när man hakar upp sig på en ful mening. Eller hur?!

Men ta som exempel bara:
I Mildas reklam för nån mejeriprodukt så låter se Kocken Kari laga mat. I slutet av filmen ser man Kari njuta med mat i munnen och berättarrösten säger:

"Det kan kocken Kari intyga... Om han kunde"

Alltså... Antingen kan man, eller så kan man inte. Man "kan" inte om "man kunde". Kari kan helt enkelt inte intyga någonting med munnen full av mat. Han får tugga klart och svälja, SEN är det möjligt att han kan intyga Mildas förträfflighet. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0