Det här med fördelar och nackdelar med helgjobb

Att ha ett jobb i sig är inte ett dugg jobbigt, för min del. Det är helt utan bitterhet. Fördelar med ett helgnattsjobb är, utöver ekonomisk vinning, att jag inte har lika mycket tid att bränna pengar på och att det är socialt givande. Men att jobba helgnätter har en fet jävla nackdel. Om man säger såhär: Ja, nej men, att Dia Psalma spelar i Göteborg just en av mina jobbhelger - det är ju inte alls förbannat irriterande, eller så. Faktum är att saker generellt verkar hända just de helger jag jobbar. Och det är ju inte alls fruktansvärt frustrerande eller något att vara bitter över, eller så. Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Säger ju att du ska fixa in mig där, då hade jag bytt med dig jämt!

2011-10-11 @ 19:36:33
Postat av: BittraBerit

Ja, men du har ju så rätt att det nästan är lite obehagligt! Projekt:Fixa-in-Em!

2011-10-11 @ 20:25:34
URL: http://bittraberit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0